RUHE
UNVERGÄNGLICHKEIT (E.W.KORNGOLD) • FRÜHLINGSMORGEN
(GUSTAV MAHLER) • SOMMER (E.W.KORNGOLD)
UNRUHE
ERINNERUNG (GUSTAV MAHLER) • ES BLÜHT EIN BLÜMLEIN ROSENROT
(MAX REGER) • DAS EILENDE BÄCHLEIN (E.W.KORNGOLD) •
PHANTASIE (GUSTAV MAHLER) • MOND SO GEHST DU WIEDER AUF
(E.W.KORNGOLD) • WIE LANGE NOCH (KURT WEILL)
KOMMEN UND GEHEN
STARKE EINBILDUNGSKRAFT (GUSTAV MAHLER) • VON DER LIEBE
(MAX REGER) • ZWIESPRACH (MAX REGER) • MEI BUA (MAX REGER) •
GEFASSTER ABSCHIED (E.W.KORNGOLD) • BERLIN IM LICHT (KURT WEILL)
VERGEHEN UND BESTEHEN
NICHT WIEDERSEHEN! (GUSTAV MAHLER) • IN EINEM ROSENGÄRTELEIN
(MAX REGER) • DAS SCHLAFENDE KIND (E.W.KORNGOLD) •
STÄRKER ALS DER TOD (E.W.KORNGOLD) • NANAS LIED (KURT
WEILL)
BEGINNEN UND ENDEN
MIT ROSEN BESTREUT (MAX REGER) • KLEIN MARIE (MAX REGER) •
LIEBESBRIEFCHEN (E.W.KORNGOLD) • MAUSEFANGEN (MAX REGER)
• ZWEI MÄUSCHEN (MAX REGER) • SELBSTGEFÜHL (GUSTAV
MAHLER)
NÄHE UND FERNE
ALT-SPANISCH (E.W.KORNGOLD) • ABSCHIEDSBRIEF (KURT WEILL) •
GLÜCKWUNSCH (E.W.KORNGOLD) • UNVERGÄNGLICHKEIT
(E.W.KORNGOLD) • ES REGNET (KURT WEILL) • DIES EINE KANN MEIN
SEHNEN NIMMER FASSEN (E.W.KORNGOLD)
BONUSTRACK: DIE GANSLEBER IM HAUSE DUSCHNITZ
(E.W.KORNGOLD)
Michaela Schuster, Mezzosopran
Matthias Veit, Klavier
What is the attraction of permanence?
That which is eternally constant is a
great enticement; do we long to hang
on to what is eeting but yet makes us happy? In
Goethe‘s Faust we read “moment, do stay, you
are so lovely” – and Korngold entitled his cycle
with this word: Unvergänglichkeit (Permancence).
It is the core of this programme – it opens, runs
through and closes it. All the other songs are arranged
thematically around this thread of permanence.
After the enormous success of the rst
recital by Michaela Schuster on OehmsClassics
(Best List of German Recording Critics, CD of the
Month of the journal “Opernwelt”, etc.), the sympathetic
artist presents another very extravagant
programme here.